Scheveningseweg: oneens met de bomenkap? Laat het de gemeente weten!

poster-zienswijze-scheveningseweg

Door het opschuiven van de tramrails (richting bos) in een betonnen bak kan het iconische beeld van de Scheveningseweg nooit meer terugkeren. De boomwortel werende betonnen constructie maakt dat onmogelijk. De gemeente heeft 1 februari een vergunning aangevraagd (kenmerk kenmerk: 201801600) om 128 bomen te kappen en om 30 bomen te verplanten. Er worden nieuwe bomen teruggeplant op grotere afstand van elkaar dan nu het geval is. Omdat de HTM geen last wil hebben van de bomen, komen er zuilvormige bomen met een smalle kroon net als elders langs de tramrails in Den Haag.
Terwijl er een heel goed alternatief is, waarbij veel minder bomen gekapt hoeven te worden, nl ca. 16. Hierbij blijft het iconische beeld van de Scheveningseweg wel bestaan. Dit alternatief is geschikt voor smalle en brede trams.
Als u een reactie, ook wel zienswijze genoemd, wilt indienen dan kan dat per brief aan: College van B en W, Stadhuis, Spui 70, 2511 BT Den Haag. U kunt ook een e-mail sturen: college@denhaag.nl.
De zienswijze dient u voor 14 maart a.s. in te dienen. U vindt hier een voorbeeld van een zienswijze. Het is wel handig om uw eigen woorden te kiezen en eigen argumenten toe te voegen.
Als u een zienswijze schrijft wilt u dat dan met ons delen? Mailadres: info@bomenstichtingdenhaag.nl.

• Verbaan zegt:

De entree van Scheveningen via de Zwolsestraat is al volledig verpest , laat aub onze prachtige,historische Scheveningseweg onaangetast.

• C.M. Visser zegt:

Beste Verbaan, zou je dit in een zienswijze aan het college van B&W willen schrijven? Alle beetjes helpen.
      Groet van Bomenstichting Den Haag

• verbaan zegt:

beste comissie,
      zijn er zo weinig reacties en de tijd is maar zo kort

• C.M. Visser zegt:

Bewoners hebben hun reacties naar het College van B&W gestuurd, een aantal zijn ook naar de BDH gemaild. We hebben de reacties (nog) niet gepubliceerd. Het gaat om een aardig aantal. U kunt – als u dat wilt – uw reactie ook nog naar het college van B&W opsturen. Groet van de Bomenstichting Den Haag

• Frans Blom zegt:

De Zeestraat is Haags cultureel erfgoed van de bovenste plank: ontworpen door Constantijn Huygens. Voorzichtigheid geboden dus bij herinrichting. Het is zaak om oog te houden voor het oorspronkelijke idee van Huygens. Het Huygenshuis aan het Plein is eind 19e eeuw tegen de vlakte gegaan, en daarmee heeft de stad een belangrijk architectuur-historisch monument voorgoed om zeep geholpen. Daar is gelukkig van geleerd: kijk hoe de groene tuin van Huygens’ Hofwijck in Voorburg nu een sieraad is voor de omgeving. Laat dus ook de heringerichte Scheveningse Weg een duurzaam sieraad van natuur en cultuur zijn, geheel naar Huygens idee.

• C.M. Visser zegt:

Beste Frans Blom, zou je dit in een zienswijze aan het College van B&W willen schrijven? Alle beetjes helpen!
      Veel succes. Groet van Bomenstichting Den Haag

• Eva van Heijningen zegt:

Heeft het nog zin te reageren? nee zeker? Wat erg. Weer iets bijzonders dat weg moet in-uit Den Haag. wat wordt Den Haag toch verpest… Arme Constantijn Huygens draait zich im in zijn graf…

• C.M. Visser zegt:

De termijn om bezwaar te maken tegen de kapvergunning kan nog t/m zondag 15 juli. Je zou ons heel erg steunen. Want hoe meer mensen bezwaar aantekenen deste beter het is.

• astrid bakkerus zegt:

ik teken bezwaar aan.