Onderzoek vervangingsplan populieren wordt voorlopig niet vrijgegeven

Door 18 november 2014augustus 12th, 2019Populieren

Wethouder Revis heeft een brief geschreven aan de Commissie Leefomgeving over het vervangingsplan van populieren (RIS278129). Ondanks dringend verzoek van de Bomenstichting wil de wethouder het onderzoek voorlopig niet vrijgeven. Daarom heeft niemand van de Bomenstichting het onderzoek kunnen lezen om een mening te kunnen vormen over vraagstelling, methodiek en resultaten.

De Bomenstichting afdeling Den Haag heeft gevraagd om het rapport naar de kwaliteit van de populieren vrij te geven. Tot op heden heeft de gemeente hier geen gehoor aan gegeven. De gemeente wil het rapport pas vrijgeven nadat het besproken is in de raad. Oftewel de raad mag over een probleem praten zonder over de onderliggende stukken te beschikken.