Als ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling) is de Bomenstichting Den Haag verplicht het jaarverslag, alsmede het financieel jaarverslag en beleidsvoornemen openbaar te maken. De verslagen kunt u vinden op deze website. In het verslag komen de verschillende kwesties aan de orde waar de stichting bij betrokken was.

2018 was een bewogen jaar voor de BDH. Iedereen herinnert zich nog de treurige afloop van de strijd tegen de kap van de bomen aan de Scheveningseweg: uitstel van de kap van enkele bomen werd helaas geen afstel. Gelukkig zijn er ook een paar lichtpuntjes. De ambassade van Israël zal definitief niet aan het Plein 1813 n o 4/5 worden gevestigd. En dat is goed nieuws voor veertig bomen in de tuin van de monumentale villa, die gekapt hadden moeten worden wegens de ingrijpende veiligheidsmaatregelen.

Onlangs stemde de gemeenteraad in met het Plan van aanpak visie Denktank Westbroekpark Scheveningse Bosjes, wat hoopgevend is voor het voortbestaan van de Bosjes. De plannen voor een pretpark-achtig bos lijken nu definitief van tafel.

In het beleidsvoornemen leest u in het kort wat de BDH het komende jaar hoopt te realiseren.