De gemeentelijke website denhaag.nl biedt onder andere heel veel informatie over het Haagse groen. Er is een afzonderlijke pagina over parken, bossen en duinen, en ook een over de Haagse stadsbomen. Verder geeft de gemeente informatie over het beheer van bomen. Bekijk voor nadere informatie ook de diverse externe links .

Het beleid en beheer van bomen is vastgelegd nota’s. In de rechterkolom staan deze nota’s vermeld. Voor de ecologie blijft een nota uit 2008 relevant.

De gemeente werkt sinds 2017 aan een nieuw beleidsplan voor het Haagse groen: ‘Agenda Haags Groen’. Het stadsbestuur wil dat Den Haag een aantrekkelijke stad blijft voor bewoners, bezoekers en bedrijven; daartoe ‘moet het Haagse groen klaar zijn voor de toekomst’. Uiteraard denkt de Bomenstichting Den Haag daarin mee. Wilt u zelf ook inbreng leveren, bekijk dan de verschillende mogelijkheden om mee te denken over de ontwikkeling van het groen in de stad via www.hethaagsegroen.nl.

De gemeente geeft een nieuwsbrief uit: ‘Bomen voor de toekomst’. Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws van het stadsbestuur over bomen en boomprojecten in Den Haag? Meldt u dan aan voor deze nieuwsbrief. Hij  verschijnt 4 maal per jaar.

> Aanmelden Nieuwsbrief Bomen voor de toekomst