De gemeentelijke website denhaag.nl biedt informatie over het Haagse groen. Er is een afzonderlijke pagina over parken, bossen en duinen, en ook een over de Haagse stadsbomen. Verder geeft de gemeente informatie over het beheer van bomen. Bekijk voor nadere informatie ook de diverse externe links .

Het beleid en beheer van bomen is vastgelegd nota’s. In de rechterkolom staan deze nota’s vermeld. Voor bomen is de Bomennota uit 2008 relevant. De gemeente werkt – al enige jaren – aan een nieuwe bomennota.

De gemeenteraad heeft in 2016 een nieuw beleidsplan voor het Haagse groen vastgesteld: ‘Agenda Haags Groen’. Het stadsbestuur wil dat Den Haag een aantrekkelijke stad blijft voor bewoners, bezoekers en bedrijven; daartoe ‘moet het Haagse groen klaar zijn voor de toekomst’. Uiteraard denkt de Bomenstichting Den Haag daarin mee. Wilt u zelf ook inbreng leveren, bekijk dan de verschillende mogelijkheden om mee te denken over de ontwikkeling van het groen in de stad via www.hethaagsegroen.nl.

Wil iemand een boom kappen dan is de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van belang.
Voor de herinrichting van de openbare ruimte is een handboek geschreven opdat voor ieder duidelijk is waar een boomplaats aan moet voldoen.

De gemeente geeft een nieuwsbrief uit: ‘Bomen voor de toekomst’. Wilt u op de hoogte blijven van het laatste nieuws van het stadsbestuur over bomen en boomprojecten in Den Haag? Meldt u dan aan voor deze nieuwsbrief. Hij  verschijnt 4 maal per jaar.

> Aanmelden Nieuwsbrief Bomen voor de toekomst