Bomen en bossen leggen veel CO2 vast. Ook zijn bomen en bossen ontzettend belangrijk voor de biodiversiteit. Het is dus van groot maatschappelijk belang dat we zorgvuldig met onze bossen en bomen omgaan en streven naar natuurlijke bossen met een afwisselende opstand van inheemse bomen en struiken. Toch worden bomen massaal gekapt Om dat te stoppen hebben 65 organisaties de handen ineengeslagen en samen met Urgenda Maatregel 7 (over duurzaam bosbeheer) aan het ministerie van LNV overhandigd. Maat regel 7 maakt onderdeel uit van de xx maatregelen die Urgenda opstelt om 25% CO₂ te besparen voor eind 2020. Bekijk HIER de presentatie over natuurvolgend bosbeheer, die Jaap Kuper gaf op 12 april bij de uitreiking van de maatregel. Het bos melken in plaats van kappen is economisch aantrekkelijker!

• Louise Zweers schreef:

Ik steun Urgenda!!!

• Willemvanklaarbergen schreef:

In ons Natura 2000 is zijn erg veel bomen gekapt voor vaan de bioverbrander, het staat in vol contrast met we moeten allemaal zuinig zijn en bomen planten, de overheid doet het tegen overgestemde nog iedere dag, ze is een ongeloofwaardige en onvoorspelbare overheid , de burger slechts de speelbal in de maatschappelijk speelveld tot aan nieuwe verkiezingen dan mogen we heel even reageren

Reageer